Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler odwołuje się w przetargu na pociągi piętrowe dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
25-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler odwołuje się w przetargu na pociągi piętrowe dla PKP Intercity
wiz. PKP Intercity
W największym przetargu w historii PKP Intercity, na dostawę 42 lub nawet 72 nowych pociągów piętrowych wpłynęło właśnie odwołanie Stadlera, który podważa wybór oferty Alstomu. Przypomnijmy, że różnica w punktacji to zaledwie 0,33 pkt. Na razie nie znamy treści samego odwołania.

Mamy kolejny zwrot akcji w przetargu na dostawę 42 lub nawet 72 nowych elektrycznych, piętrowych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. W rozstrzygniętym 3 września postępowaniu, w którym wybrano ofertę Alstom Polska, pojawiło się odwołanie drugiego z oferentów – Stadler Polska, który odwołuje się od wyboru najlepszej oferty. 

Ten fakt potwierdza nam rzeczniczka prasowa Stadlera w Polsce, Marta Jarosińska. Przypomnijmy, że oferta szwajcarskiego producenta okazała się gorsza od oferty francuskiego Alstomu tylko o 0,33 pkt.  

O odwołanie zapytaliśmy także zamawiającego, a więc PKP Intercity.  

– Stadler odwołał się do KIO od wyniku postępowania. KIO, zgodnie z ustawą, ma 15 dni na rozpoznanie odwołania – przekazał nam rzecznik prasowy PKP Intercity, Maciej Dutkiewicz.  

Jak na razie nie znamy treści odwołania oraz argumentów producenta, będących podstawą do odwołania od wyboru najlepszej oferty.  

Przypomnijmy, że piętrowe EZT dla PKP Intercity będą dwusystemowe, dostosowane do pracy w systemach zasilania 3 kV DC oraz 25 kV AC 50 Hz. Umożliwi to obsługę nowych linii kolejowych wybudowanych w ramach komponentu kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego, a także całej czeskiej sieci kolejowej, na której występują obydwa wyżej wymienione standardy. Jednostki mają być homologowane do jazdy w Czechach oraz Polsce i to z prędkością 200 km/h. 

W każdym pojeździe ma się znaleźć minimum 480 stałych miejsc siedzących, przy czym nie mniej niż 10% mają stanowić miejsca 1. klasy. Co istotne, w pociągach nie ma być strefy gastronomicznej rozumianej jako kuchnia znana z Flirtów czy Pendolino, lecz tylko maszyny vendingowe wraz z miejscem do siedzenia dla co najmniej 4 pasażerów. 

Dokładna specyfikacja nowych jednostek tutaj.  

Zakup “piętrusów” ma znacznie zwiększyć podaż miejsc oferowanych przez PKP Intercity - o 60 tysięcy pasażerów dziennie i to tylko przy założeniu zakupu 42 pociągów. Intercity potrzebuje nowego taboru, bowiem zwłaszcza w okresach wakacyjnych liczba miejsc dostępnych w pociągach przewoźnika nie nadąża za popytem na podróże a przewoźnik regularnie bije kolejne rekordy przewozowe. 

Zakup pojazdów piętrowych to jeden z elementów zwiększenia liczby miejsc dla pasażerów w codziennym ruchu. Poza nim PKP Intercity chce też zakupić nawet 55 jednostek na 320 km/h a przewoźnik czeka też na nowe wagony z FPS H. Cegielski oraz hybrydy z Newagu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Stadler podkręca tempo automatyzacji

Tabor i technika

Stadler podkręca tempo automatyzacji

inf. pras. 09 września 2025

Stadler: Czy RS Zero wjedzie do Polski?

Tabor i technika

Stadler: Czy RS Zero wjedzie do Polski?

Jakub Rösler 09 września 2025

Stadler dostarcza setną lokomotywę EURODUAL do European Loc Pool

Tabor i technika

Zobacz również:

FPS H. Cegielski o nowym wagonie dla PKP Intercity

Tabor i technika

FPS H. Cegielski o nowym wagonie dla PKP Intercity

inf. prasowa FPS Cegielski 25 września 2025

PKP Intercity o nowym wagonie FPS: To nie jest ich docelowy wygląd

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Stadler podkręca tempo automatyzacji

Tabor i technika

Stadler podkręca tempo automatyzacji

inf. pras. 09 września 2025

Stadler: Czy RS Zero wjedzie do Polski?

Tabor i technika

Stadler: Czy RS Zero wjedzie do Polski?

Jakub Rösler 09 września 2025

Stadler dostarcza setną lokomotywę EURODUAL do European Loc Pool

Tabor i technika

Zobacz również:

FPS H. Cegielski o nowym wagonie dla PKP Intercity

Tabor i technika

FPS H. Cegielski o nowym wagonie dla PKP Intercity

inf. prasowa FPS Cegielski 25 września 2025

PKP Intercity o nowym wagonie FPS: To nie jest ich docelowy wygląd

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij